Wentylowane przednie hamulce na bazie zacisków Girling 60

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
termos
Porucznik
Porucznik
Posty: 120
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:29
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

Re: Wentylowane przednie hamulce na bazie zacisków Girlig 60

Postautor: termos » 25 maja 2010, 21:09

Tak,czytalem..myslalem ,ze moze jeszcze w czyms to jezdzilo....a tak w ogole to w październiku brat mojego przyjaciela rozbil sie swoim audi S3..fura rozbita i rozsprzedawal go na czesci..przypomnialem sonie o tym fakcie i jutro jade przywiezc caly uklad hamulcowy i bede kombinowal go zaadoptowac...ale niestety jeszcze nie wiem z jakim skutkiem...tarcze 312...


VW T3 Bluestar HE TDi+ASL mit Sperren TEL 510 849 948

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1513
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Wentylowane przednie hamulce na bazie zacisków Girlig 60

Postautor: t90 » 25 maja 2010, 21:18

Dokładne oznaczenia masz w linku który dałem, ale w Grzegorowym też zdaje się jest. S3 miało inny zacisk, jedno tłoczkowy. Ten girling to w ogóle ewenement jest.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
termos
Porucznik
Porucznik
Posty: 120
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:29
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Cancer

Re: Wentylowane przednie hamulce na bazie zacisków Girlig 60

Postautor: termos » 25 maja 2010, 21:23

Tak i w opisie jest ze nowy kosztowal 53 $...a ten kpl .z S3 mam za free wiec zobaczyc mozna...

-- 25 maja 2010, o 22:32 --

Wlasnie znalazlem je w sklepie w stanach....cena 44 lub 53 dolary za sztuke..z jarzmami..nowka blaszka...Girling 60....bede zamawial..;-)


VW T3 Bluestar HE TDi+ASL mit Sperren TEL 510 849 948

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1513
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Wentylowane przednie hamulce na bazie zacisków Girlig 60

Postautor: t90 » 23 cze 2010, 10:24

A tak na marginesie. Wiadomo, że układ z takimi zaciskami działa, że jest ok. Ale czy jest możliwość zwiększenia siły hamowania z tyłu? Przód będzie teraz potężny, więc nic nie stoi na przeszkodzie, prawda?



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Wentylowane przednie hamulce na bazie zacisków Girlig 60

Postautor: zorro » 23 cze 2010, 19:46

termos pisze:Tak i w opisie jest ze nowy kosztowal 53 $...a ten kpl .z S3 mam za free wiec zobaczyc mozna...

-- 25 maja 2010, o 22:32 --

Wlasnie znalazlem je w sklepie w stanach....cena 44 lub 53 dolary za sztuke..z jarzmami..nowka blaszka...Girling 60....bede zamawial..;-)

pisałem termos, że też jestem chętny.


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1513
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Wentylowane przednie hamulce na bazie zacisków Girlig 60

Postautor: t90 » 30 cze 2010, 8:12

Hip hip, hurrrra.

Dotarły do mnie zaciski. Wiedziałem, że są duże. Ale one są przeogromne !!!



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Grzegor
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 590
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:50
Gender: Male - Male
Zodiac: Capricorn

Re: Wentylowane przednie hamulce na bazie zacisków Girlig 60

Postautor: Grzegor » 30 cze 2010, 14:51

No małe nie są - ale DZIAŁAJĄ :grin:
pzdr


Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06/11 2,5 NA ---- GG:10684896 Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Wentylowane przednie hamulce na bazie zacisków Girlig 60

Postautor: zorro » 04 lip 2010, 12:16

to i ja zakupilem zaciski GIRLING 60,szkoda ze nie napisane było ze to przeróbka tylko pod syncro. :sigh: :sigh:


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1513
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Wentylowane przednie hamulce na bazie zacisków Girling 6

Postautor: t90 » 04 lip 2010, 15:00

A czy jest jakaś szczególna różnica? Te zaciski same z siebie nie będą pasować. Ale mała podpowiedź. Syncro 14 i busy od 86 roku miały takie same zaciski. Różnica jest w piaście, ale zakładam, ze offset jest taki sam.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Grzegor
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 590
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:50
Gender: Male - Male
Zodiac: Capricorn

Re: Wentylowane przednie hamulce na bazie zacisków Girlig 60

Postautor: Grzegor » 04 lip 2010, 17:58

zorro pisze:szkoda ze nie napisane było ze to przeróbka tylko pod syncro. :sigh: :sigh:


??
Nie wiem jak się do tego odnieść - albo nie zadałeś sobie trudu przeczytania tego wątku - albo przeczytałeś i nie zrozumiałeś .
pzdr


Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06/11 2,5 NA ---- GG:10684896 Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Wentylowane przednie hamulce na bazie zacisków Girlig 60

Postautor: zorro » 04 lip 2010, 19:10

Grzegor pisze:
zorro pisze:szkoda ze nie napisane było ze to przeróbka tylko pod syncro. :sigh: :sigh:


??
Nie wiem jak się do tego odnieść - albo nie zadałeś sobie trudu przeczytania tego wątku - albo przeczytałeś i nie zrozumiałeś .
pzdr

myslalem ze podpasuja tez do 2wd ,bo zobaczylem ze termos chce kupic,ze Marek kupił,wiec to mnie zaslepiło z tąd moje zdziwienie.i teraz komplecik bedzie na sprzedaż


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2362
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Wentylowane przednie hamulce na bazie zacisków Girlig 60

Postautor: dreg35 » 04 lip 2010, 19:16

zorro pisze:
Grzegor pisze:
zorro pisze:szkoda ze nie napisane było ze to przeróbka tylko pod syncro. :sigh: :sigh:


??
Nie wiem jak się do tego odnieść - albo nie zadałeś sobie trudu przeczytania tego wątku - albo przeczytałeś i nie zrozumiałeś .
pzdr

myslalem ze podpasuja tez do 2wd ,bo zobaczylem ze termos chce kupic,ze Marek kupił,wiec to mnie zaslepiło z tąd moje zdziwienie.i teraz komplecik bedzie na sprzedaż



Zorro trochę pracy dla tokarza i da się wykorzystać adaptery i zaciski do 2WD...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1513
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Wentylowane przednie hamulce na bazie zacisków Girlig 60

Postautor: t90 » 04 lip 2010, 19:26

zorro pisze:
Grzegor pisze:
zorro pisze:szkoda ze nie napisane było ze to przeróbka tylko pod syncro. :sigh: :sigh:


??
Nie wiem jak się do tego odnieść - albo nie zadałeś sobie trudu przeczytania tego wątku - albo przeczytałeś i nie zrozumiałeś .
pzdr

myslalem ze podpasuja tez do 2wd ,bo zobaczylem ze termos chce kupic,ze Marek kupił,wiec to mnie zaslepiło z tąd moje zdziwienie.i teraz komplecik bedzie na sprzedaż


Zasadniczo było nawet w temacie wprowadzenie do "2wd know how". Ale bez odrobiny inwencji własnej nie zrobisz.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Wentylowane przednie hamulce na bazie zacisków Girling 6

Postautor: zorro » 04 lip 2010, 20:18

Darku u nas nie ma takich sprytnych fachowców,co by się tym zajeli


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Wentylowane przednie hamulce na bazie zacisków Girling 6

Postautor: trampek » 04 lip 2010, 20:31

Zorro, to jak ci złom zbywa mogę odkupić... dawaj cenę i już. Podrzuć jakąś fotkę tych zacisków, w jakim stanie gumki są ?



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1513
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Wentylowane przednie hamulce na bazie zacisków Girling 6

Postautor: t90 » 04 lip 2010, 20:35

zorro pisze:Darku u nas nie ma takich sprytnych fachowców,co by sie tym zajeli


Zorro, poczytaj dokładnie ten temat. Jest tu wszystko napisane. Jakie części, co zrobić itd. Różnica między Syncro a Twoim samochodem jest taka, ze syncro ma piastę. A więc ścinając z tarczy to co jest CI niepotrzebne, uzyskasz piastę na przednią oś do 2WD. Umieściłem nawet poglądowe rysunki na ten temat.

Zaciski w syncro i busach 2WD od 86 roku były takie same. Trochę może się zmienić ET powierzchni roboczej tarczy, ale to się wyreguluje np podkładkami, albo jakimś dystansem ...



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
whiterider
Kapral
Kapral
Posty: 6
Rejestracja: 30 cze 2010, 20:59
Gender: None specified - None specified

Re: Wentylowane przednie hamulce na bazie zacisków Girling 6

Postautor: whiterider » 06 lip 2010, 17:34

audi s2 to malutkie i lekkie auto... czy oby nie za dużo zachodu do efektów? napiszcie jak to chamuje w porównaniu z oryginałem.
mi chłopaki proponowali założyć od Porsche Cayenne tyle że niestety na gotowo to ma kosztować 4500PLN.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Wentylowane przednie hamulce na bazie zacisków Girling 6

Postautor: trampek » 06 lip 2010, 18:14

Audi S2 ważyło 1420–1525 kg. Czy to tak dużo mniej niż bus ? No nie wiem... W dodatku to Audi latało do 250 km/h. Busy nawet z mocnymi silnikami i innymi skrzyniami, niech latają do 160 i to w porywach. Po prostu większe prędkości w tym samochodzie są nieznośne ze względu na huk powietrza po pierwsze i niedostosowanie zawieszenia i układu kierowniczego do takich prędkości po drugie. Teraz krótkie obliczenia - wyhamowanie nawet z 200 km/h (nie 250) do 0 km/h 1420 kg to energia do wytracenia rzędu 4,38 MJ, wyhamowanie ze 160 km/h busa ważącego załóżmy 1700 kg to energia do wytracenia 3,35 MJ. Cały 1 MJ energii mniej. Tak więc myślę, że podpierając to doświadczeniem Grzegora i jego opiniami, że hamowanie ulega poprawie można w to śmiało iść. Ja już zaciski i jarzma zakupiłem :coffee:



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1513
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Wentylowane przednie hamulce na bazie zacisków Girling 6

Postautor: t90 » 06 lip 2010, 18:44

I jest jeszcze jedna sprawa. Zestaw będzie miał większą wydajność ze względu na większe tarcze. W Audi były tarcze średnicy 276 mm, tu mamy do czynienia z 285mm (w przypadku Grzegora), ja chcę zmieścić te 288 mm.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
trampek
Kapitan
Kapitan
Posty: 198
Rejestracja: 26 mar 2010, 8:31
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Wentylowane przednie hamulce na bazie zacisków Girling 6

Postautor: trampek » 06 lip 2010, 18:57

Będzie podcinanie zacisku... jak nic ;)



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1513
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Wentylowane przednie hamulce na bazie zacisków Girling 6

Postautor: t90 » 06 lip 2010, 19:02

trampek pisze:Będzie podcinanie zacisku... jak nic ;)


Albo większa felga. Zobaczymy jak to złożę. Z tyłu mam 288 ... może zobaczę jak się mają do siebie te zaciski.

Przepraszam, 280 mm.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2362
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Wentylowane przednie hamulce na bazie zacisków Girling 6

Postautor: dreg35 » 06 lip 2010, 19:47

u Grzegorza zmieściło by się 288 i nie ograniczała tego felga... po prostu błąd frezera w/g mnie który obrabiał zacisk...
ale w jego wypadku i tak cała powierzchnia cierna klocka jest na tarczy więc ta zmiana średnicy nie ma większego wpływu na hamowanie...
Zorro koledzy tak tu to wyłożyli że jeśli będziesz chciał to dasz radę zrobić to sam...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
zorro
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 713
Rejestracja: 27 mar 2010, 16:53
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Scorpio

Re: Wentylowane przednie hamulce na bazie zacisków Girling 6

Postautor: zorro » 06 lip 2010, 19:54

oki Darku.


Obrazek
Jezdze:T3-MULTIVAN-HANOVER EDITION 1990 (1,9 TDI 1Z "160KM" + ASS)
tel:sony-ericson
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Grzegor
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 590
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:50
Gender: Male - Male
Zodiac: Capricorn

Re: Wentylowane przednie hamulce na bazie zacisków Girling 6

Postautor: Grzegor » 06 lip 2010, 21:29

dreg35 pisze: cała powierzchnia cierna klocka jest na tarczy więc ta zmiana średnicy nie ma większego wpływu na hamowanie...

Myślę że trochę ma -zmienia się ramie działania siły - jak już zmieniamy to warto walczyć o każdy milimetr.
pzdr


Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06/11 2,5 NA ---- GG:10684896 Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1513
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Wentylowane przednie hamulce na bazie zacisków Girling 6

Postautor: t90 » 06 lip 2010, 21:47

Grzegor pisze:
dreg35 pisze: cała powierzchnia cierna klocka jest na tarczy więc ta zmiana średnicy nie ma większego wpływu na hamowanie...

Myślę że trochę ma -zmienia się ramie działania siły - jak już zmieniamy to warto walczyć o każdy milimetr.
pzdr


Dajcie mi punkt podparcia a poruszę ziemię ...

Grzegorz, raczej chodzi o to, że masz klocki na takiej a nie innej wysokości i nawet jakbyś nie musiał zbierać tych 3 milimetrów ze średnicy, nic by to nie zmieniło. Klocek pracuje na innej średnicy i kropka.

Zorro, jak sądzę, jeśli masz już wszystko dopasowane, montaż nie będzie trudniejszy niż samodzielna zmiana oryginalnej tarczy, klocków czy wymiana samego zacisku. Wszystko sprowadzi się do dwóch śrub i nakrętki.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ hamulcowy”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość