Wiskoza... zrezygnować??? zastąpić???

Moderatorzy: t90, dreg35, magnum

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2368
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Wiskoza... zrezygnować??? zastąpić???

Postautor: dreg35 » 30 lis 2012, 19:09

Mam dylemat czy wywalić wiskozę z przedniego mostu i spiąć na stałe tuleją czy szukać rozwiązania w haldexie?
a moze macie kaieś inne pomysły?

tak dla tych co myślą o tym co to jest
wisco do obejrzenia http://www.youtube.com/watch?v=UL4o9Ysz2gw

haldex http://www.youtube.com/watch?v=hNK_W3RumMY


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1516
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Wiskoza... zrezygnować??? zastąpić???

Postautor: t90 » 30 lis 2012, 19:24

A jak będziesz haldexem sterował? Visco robi wszystko bez elektroniki.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
wezuwiusz3
Generał
Generał
Posty: 1800
Rejestracja: 28 wrz 2010, 17:08
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Wiskoza... zrezygnować??? zastąpić???

Postautor: wezuwiusz3 » 30 lis 2012, 20:29

No bynajmniej Visco jest bezapelacyjne w stosunku do haldexu.Tak jak T90 napisał,nie zachodzi potrzeba sterowania tym sprzęgłem.Skoro jednak szukasz rozwiązania ,to podejżewam że już jest po viscu i trzeba jakoś połączyć napędy.Hmmm.Jeżeli masz to samo w kieszeni co ja....podszewkę to pozostaje Ci tuleja,chyba że masz akurat na stanie haldex,a jedyna przeszkoda to sterowanie ,a w rzeczy samej jakiś sposób na podłączenie tego na pewno jest,to skłonił bym sie w kierunku tego drógiego.Haldixu.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2368
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Wiskoza... zrezygnować??? zastąpić???

Postautor: dreg35 » 01 gru 2012, 6:48

Marku visco nie robi wszystkiego ... a jest jeszcze torsen a sprawa sterowania już kiedyś ruszałem temat na innym forum ale z tego co wiem umarł...
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0

a niektóre samochody miały napęd na 4 na "stałe" i dodatkowo tylko reduktor tak jak w Oplu Frontera
".Opel frontera posiada napęd 4x4 załączany ręcznie dżwignią na której widnieją znaki /2h czyli napęd normalny tylko na tył 4h napęd na 4 koła tak zwany szosowy zimowy po śniegu lub śliskim podłożu na normalnym przełożeniu./4L napęd na 4 koła wraz z reduktorem czyli duża moc i mała prędkość tryb jazdy w terenie "
to warto przeczytać http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=21&t=25750

a może po prostu rura na sztywno...
do jazdy na "co dzień" nie zapominajcie że mam decoupler... http://www.syncro.org/disengager.shtml

a jednak można na nim jeździć i w zimie


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
t90
Administrator
Administrator
Posty: 1516
Rejestracja: 22 mar 2010, 2:36
Gender: Male - Male
Zodiac: Leo

Re: Wiskoza... zrezygnować??? zastąpić???

Postautor: t90 » 01 gru 2012, 7:18

No nie wiele gość napisał.



T3 '86 1.6D (CS) -> 1.7D (KY) -> 1.9TD (AAZ + BOOSTPIN 1,6TD) + 3H -> AAP (agonia, kto go przytuli?)
T3 '90 2.1 (SS) na podtlenku LPG w sekwencji + ASL

Trzeba myśleć praktycznie, dopóki nie przyjdzie czas, że można już zacząć myśleć niepraktycznie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
michal.uaz
Kapitan
Kapitan
Posty: 168
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:52
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Gemini

Re: Wiskoza... zrezygnować??? zastąpić???

Postautor: michal.uaz » 01 gru 2012, 20:12

Ja uważam, że skoro masz dekupler to viskoza jest ci zbędna bo i tak nie zadziała jak masz wypięty przedni napęd. Czyli innymi słowy i tak musisz stanąć zapiąć napęd i jedzesz w teren - czyli jak w każdej szanującej się terenówce. Szkoda tylko ze po mimo dekuplera i tak kreci się przedmi most z wałem. Może warto by zastanowić się jeszcze nad sprzęgiełkami na piastach przedmich. Wtedy byłby czad.

Podsumowujac jak masz dekupler i wywalisz visco to masz "prawie" terenówke :)


Nie jestem mechanikiem, jestem pasjonatem....
Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
siatkon
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 617
Rejestracja: 31 mar 2010, 18:51
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Wiskoza... zrezygnować??? zastąpić???

Postautor: siatkon » 01 gru 2012, 21:41

Nie mieszałbym wisca i decouplera bo poco? Sprzęgiełek w busie raczej w kołach nie da się zrobić.
Samochód z viskiem prowadzi sie bardziej komfortowo niż z decouplerem, czy typowy 4x4
Decupeler pewnie jest mniej awaryjny, pewnie reaguje szybciej w terenie byłby lepszy, jednak trawnik koło domu może bardziej zryć niż visko.
Wątpię czy haldeksa tam upchasz, a jak juz opchasz, to po co ci wtedy decoupler, haldeks ma opcję rozłączania mostów. Visco zawsze trochę ciągnie.
Z viskiem bardzo dobrze rusza się na śliskiej nawierzchni. decoupler będzie bardziej ściągał na zakrętach.
Decupeler i visco razem mają jedną zaletę, można awaryjnie założyć inne koło, chociaż też co do tego czy na samym viscu nie można nie byłbym pewien, tyle że delikatnie rożną średnicę. W osczędności z posiadania viska i decouplera nie wierzę, jak już to nieznaczne.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Grzegor
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 591
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:50
Gender: Male - Male
Zodiac: Capricorn

Re: Wiskoza... zrezygnować??? zastąpić???

Postautor: Grzegor » 02 gru 2012, 0:06

Witam
Widzę że temat wraca jak bumerang :)
Siatkon - visko i dekupler preferują niemieccy koledzy którzy powsadzali TDI intercoolery poczipowali je :) i zapindalaja po autobanach - twierdzą że w ten sposób oszczędzaja viskoze i generalnie układ napędowy - były na ten temat dyskusje - mnie teoretycznie to nie przekonuje ale trudno dyskutowac jak sie nie ma praktyki a oni to robia - trzeba raczej uwierzyć :)
Ja osobiscie jestem zwolennikiem visco - i raczej przeciwnikiem decuplera .
pzdr


Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06/11 2,5 NA ---- GG:10684896 Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1072
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Wiskoza... zrezygnować??? zastąpić???

Postautor: magnum » 02 gru 2012, 2:27

Dregu ;wyjmiesz visco ,stracisz miano,, SYNCRO,, ;) visco ,to jest (była) istota tego systemy napędu
żadna tuleja niezastapi na śliskiej ,nawet prawie padniętej visco .
Niestety nasze pupilki nie zostały wyposazone w INNY mechanizm rozdzielenia mocy między osiami
niż sławetne (i czasami przeklęte )visco.
I zaadoptowanie innego systemu 4X4 ,bedzie raczej bardziej kłopotliwe ,niż "dostosowanie "
viscozy , do własnych potrzeb


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2368
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Wiskoza... zrezygnować??? zastąpić???

Postautor: dreg35 » 02 gru 2012, 6:22

Marek a co miał napisać... może jeszcze schemat zamieścić jak to zrobić ... widziałem Lupo w działaniu
Michał sprzęgiełek w kołach nawet nie mam zamiaru robić przynajmniej na dzień dzisiejszy ani prawie terenówki raczej dąże do komfortu na asfalcie i 4x4 w trudnych warunkach
Marku nie bardzo rozumiem co oznacza zdanie "Samochód z viskiem prowadzi sie bardziej komfortowo niż z decouplerem, czy typowy 4x4"
Marku zależy od drogi po której jedziemy... "decoupler będzie bardziej ściągał na zakrętach" chyba nie mówisz o tym co ja mam założone ...
jak rozpięcie na wyjściu z skrzyni napędu na wał ma powodować ściąganie na zakrętach??? oszczędności paliwa ... nie o to mi chodzi...
Grzesiu można mieć i visco i decoupler ...
Gerard mi nie zależy na "mianie syncro" ...
"tulejka " jeśli zapnę napęd na 4 to będę ciągnąć wszystkie 4 koła tak jak w podanym przykładowo Oplu... jak pójdę w stronę Haldexa to będę miał możliwość sterowania mocą na tył a przód... a visco... działa jak chce a lata robią swoje...i trudno będzie bawić sie olejem żeby wisco dostosować do swoich potrzeb ... chyba że masz jakąś większą wiedzę na ten temat... bo ja nie widzę innej możliwości "dostosowania" visco...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1072
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Wiskoza... zrezygnować??? zastąpić???

Postautor: magnum » 02 gru 2012, 10:58

dreg35 pisze:Gerard mi nie zależy na "mianie syncro" ...
"tulejka " jeśli zapnę napęd na 4 to będę ciągnąć wszystkie 4 koła tak jak w podanym przykładowo Oplu... jak pójdę w stronę Haldexa to będę miał możliwość sterowania mocą na tył a przód... a visco... działa jak chce a lata robią swoje...i trudno będzie bawić sie olejem żeby wisco dostosować do swoich potrzeb ... chyba że masz jakąś większą wiedzę na ten temat... bo ja nie widzę innej możliwości "dostosowania" visco...


Niespinaj się jak wisco na zakręcie :good:
Czysto teoretycznie ,zaczytane w necie że ludki robią wisca o różnej sile przenoszenia momentu ,poprzez zmiane lepkości oleju wiskozowego.
Akurat Opel nie był najlepszym przykładem ,pierwsza z brzegu opinia
"Opel Frontera nie ma międzyosiowego mechanizmu różnicowego i na zakrętach powstają naprężenia. Części układu napędowego są drogie, dlatego zalecana jest jazda z napędem na jedną oś."
I druga :
"Właściwie napęd 4x4 jest zalecany tylko na błoto i śnieg, ponieważ naprawa uszkodzonego napędu jest na granicy opłacalności"

A tak a propos ,nigdy ale przenigdy nie będziesz szybszy w zapięciu decouplera żeby mieć 4x4,niż zrobi to wisco .
W tej kwesti podzielam zdanie Grzegora ze decoupler jest dobry na autobany,bo nawet niewielkie różnice w ciśnieniu w oponach mogą zagrzać wisco :nea:
W naszym przypadku (braku mechanizmu różnicowego miedzyosiowego) wisco jest kompromisem .
Decoupler, jak najbardziej dla oszcządnosci petrodewiz i samego wisco


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
siatkon
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 617
Rejestracja: 31 mar 2010, 18:51
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Wiskoza... zrezygnować??? zastąpić???

Postautor: siatkon » 02 gru 2012, 13:35

Samochód z viskiem prowadzi sie bardziej komfortowo niż z decouplerem, czy typowy 4x4"
"decoupler będzie bardziej ściągał na zakrętach" chyba nie mówisz o tym co ja mam założone ... Nie mówie o tym co masz założone, bo ty,masz visco i decou... i to jest może dobre na autostradzie.

Visco pozwala szybko odjechać z miejsca, włączyć się do ruchu na mokrej nawierzchni przy hamowaniu zapobiega poślizgowi przedniej osi,a momenty rozkładają się równomierniej, bo na obie osie... Jak masz decu to już tak szybko pomimo dużej mocy się nie pozbierasz, cały moment jet przekazany na jedną oś - przy wyłączonym przednim moście.
Najlepiej zaoszczędzić wiskozę przez wykręcenie jej i schowanie jej w szafie... A jeszcze lepiej przesiąść się na 2WD....
Jeździłem i jeżdżę czasami po oblodzonych nawierzchniach Suzuki 4x4 napęd taki sam jak w oplu opisanym przez ciebie powyżej..
syncro reaguje płynniej przy ostrych zakrętach i manewrowaniu , spięty na sztywno napęd powoduje, że samochód nie zawsze jedzie tam gdzie chcemy. trzeba go jakby prowadzić bardziej stanowczo, może przy tym podskakiwać i nakopać dziur.
Dlatego pojawiły się rozwiązania typu haldex - (nowsza generacja visco) i quarto.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2368
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Wiskoza... zrezygnować??? zastąpić???

Postautor: dreg35 » 03 gru 2012, 6:10

http://www.youtube.com/watch?v=JyJ8VZOU ... creen&NR=1

miałem Isuzu Trooper więc wiem jak się jeździ 4x4 i mam jeszcze syncro a jeździłem już różnymi...
może ta jak w linku... spina się i rozpina...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
Grzegor
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 591
Rejestracja: 27 mar 2010, 20:50
Gender: Male - Male
Zodiac: Capricorn

Re: Wiskoza... zrezygnować??? zastąpić???

Postautor: Grzegor » 03 gru 2012, 21:22

dreg35 pisze:Grzesiu można mieć i visco i decoupler ...

Darku wiem wiem ALE - w naszych warunkach drogowych uważam że decoupler jest "zły", bo kusi zeby go uzywać , a cała idea syncro w/g mnie jest taka, że ten napęd jest permanentny i potem jest tak ze w chwili gdy napęd na obie osie by sie przydał okazuje sie ze jest rozpiety bo albo zapomnielismy , albo nie uzywaliśmy i się "zastało" itd .
Moja poprzednia opinia to tylko "czubek góry lodowej " dyskusji prowadzonej przezemnie miedzy innymi z Mariem ,Toba .Dobruckim i jescze wieloma innymi osobami -jest to moje osobiste zdanie - i wcale nie takie zgodne z ogólnymi opiniami :)
pzdr


Grzegor---Vanagon/Eastfalia Syncro '90 Powered by subaru RS MY 06/11 2,5 NA ---- GG:10684896 Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
magnum
Generał
Generał
Posty: 1072
Rejestracja: 29 mar 2010, 6:38
Gender: Male - Male
Zodiac: Taurus

Re: Wiskoza... zrezygnować??? zastąpić???

Postautor: magnum » 03 gru 2012, 21:40

dreg35 pisze:
miałem Isuzu Trooper więc wiem jak się jeździ 4x4 i mam jeszcze syncro a jeździłem już różnymi...
może ta jak w linku... spina się i rozpina...


Takie cuś to już masz :dry: tylko z drugiej strony wału :nea:
Ten decoupler mi się podoba :good:


ZNOWU DZIAŁA !!! :) http://www.vwbusptm.com.pl/index.html 501 dziewięćset pięćdziesiąt pięć czterysta dwa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
siatkon
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 617
Rejestracja: 31 mar 2010, 18:51
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Wiskoza... zrezygnować??? zastąpić???

Postautor: siatkon » 04 gru 2012, 19:40

Tak pół żartem pól serio, mnie czasem przeszkadza to że dyfer się przełącza automatycznie, jak mi koło zabuksuje to zawsze to co jest w błocie, a jakbym sobie mógł przełączać ręcznie.... to miałbym lepiej? powinna być możliwość przełączania ręcznie!!! Po co mechanizm różnicowy??!
Dopisze jeszcze po zapoznaniu się z pewnym tekstem.
ScreenHunter_01 Dec. 19 21.17.gif

Wykres przedstawiający zależnośc między momentem skręcającym działającym na visco i róznicą obrotów na wale.
Zapewne po założeniu TDI ten moment działający na visco wzrasta, wzrasta też szybkość z jaką momentu przybywa - pewnie ma to wpływ na wisco i pewnie dlatego niektórzy po zamotowaniu TDi maja z viskiem problemy.. Wtedy jest jakimś wyjściem założenie decupelera i vissco.
O ile wzrasta moment obrotowy na wale przy TDI??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 20 gru 2012, 22:42 przez siatkon, łącznie zmieniany 1 raz.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
siatkon
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 617
Rejestracja: 31 mar 2010, 18:51
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Wiskoza... zrezygnować??? zastąpić???

Postautor: siatkon » 19 gru 2012, 20:40

Drugi obrazek
ScreenHunter_03 Dec. 19 21.18.gif

link znanej powszechnie strony.
http://www.vwpix.org/T3/Sonderdrucke/deutschland/1985_09_ATZ_syncro/index.html
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2368
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Wiskoza... zrezygnować??? zastąpić???

Postautor: dreg35 » 20 gru 2012, 6:32

masz Mareczku rację... na 1,9TD autko zachowywało się inaczej...
teraz mam do dyspozycji 2 programy ... jeden na 250 o czy już rozmawialiśmy post3913.html?hilit=wykres%20z%20hamowni#p3913 i drugi mocniejszy... i są znaczne różnice...
choć powiem szczerze że jak sypnęło śniegiem to odczułem różnicę syncro ...
nie wspomnę już o różnicach do JX...


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
siatkon
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 617
Rejestracja: 31 mar 2010, 18:51
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Wiskoza... zrezygnować??? zastąpić???

Postautor: siatkon » 21 gru 2012, 16:24

Więc nie ma się co oszukiwać typowe visco nie jest wystarczające do TDI i pewnie lepszą obcją byłby haldex - jak się da, go upchać, podobno sterownie haldexem moze być bardziej wszechtronne, wszystkim steruje pompa, a pompą steruje elektronika lub człowiek.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
dreg35
Administrator
Administrator
Posty: 2368
Rejestracja: 26 mar 2010, 19:34
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aquarius

Re: Wiskoza... zrezygnować??? zastąpić???

Postautor: dreg35 » 22 gru 2012, 16:15

siatkon pisze:Więc nie ma się co oszukiwać typowe visco nie jest wystarczające do TDI i pewnie lepszą obcją byłby haldex - jak się da, go upchać, podobno sterownie haldexem moze być bardziej wszechtronne, wszystkim steruje pompa, a pompą steruje elektronika lub człowiek.


rozmowy są w toku... zobaczymy jaki rezultat przyniosą ale to pewnie dopiero na wiosnę... :cooll:


dreg35@forum.busomania.pl ale lepiej pisać na dreg35@wp.pl częściej zaglądam... lub dar.dreg35@gmail.com

Obrazek

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Awatar użytkownika
siatkon
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 617
Rejestracja: 31 mar 2010, 18:51
Gender: None specified - None specified
Zodiac: Aries

Re: Wiskoza... zrezygnować??? zastąpić???

Postautor: siatkon » 24 lut 2013, 18:47

Mam cudowne rozwiązanie. Sprawdza się w trudnych.warunkach, po płaskim 4x4 z rozkładem.dynamicznym, pod górki 4x4 z zwiekszona mocą na przód, z górki najgorzej, tylko.tylny napęd hamowanie awaryjne całym podwoziem. Po co.wam.synkro wisco i inne duperela, narty złóżcie!!! Stary czy młody z busem czy bez..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Wróć do „Wyposażenie off-road”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość